نکاتی که برای تشخصیص کیفیت آجر فشاری ارومیه باید بدانید

آجرهای سفید یا سیلیکات بر پایه سیلیکات ساخته می شوند و به همین دلیل نام خود را به خود اختصاص داده اند، ماده ای بادوام و سبک که عمدتاً برای ساخت دیوارها و پارتیشن ها استفاده می شود.

آجرهایی مانند آجر فشاری ارومیه هرگز برای پی ریزی، اجاق، لوله، دودکش یا قرنیز استفاده نمی شوند.

اندازه استاندارد آجر سفید: 250x120x88 میلی متر.

مواد آشنا برای همه ما، که، به نوبه خود، به ساختمان و رو به رو تقسیم می شود، آجر اجاق گاز به عنوان یک نوع جداگانه برجسته می شود.

اندازه و شکل مناسب اجازه می دهد تا یکنواخت و صاف و بدون درز بیش از حد، اندازه استاندارد آجر 250x125x65 میلی متر است.

از آنجایی که این ماده برای سنگ تراشی در مکان های بسیار بحرانی استفاده می شود، استفاده از آجر حتی با نقص های کوچک غیرقابل قبول است.

بررسی کیفیت آجرها دشوار نیست هنگام ضربه زدن، آجرهای نسوز باید صدای فلزی تولید کنند.

هنگام تقسیم، باید به تکه های بزرگ خرد شود، مواد نسوخته با کیفیت پایین باعث تجمع رطوبت می شود که می تواند منجر به تخریب ساختار شود.

آجرهای کوره ای گرانتر از آجرهای معمولی هستند، اما نسوز هستند و گرما را به خوبی حفظ می کنند، اندازه آجرهای نسوز همیشه یکسان است.

از آجرهای تزئینی برای دیوارهای بنایی استفاده می شود، در حالی که سطحی صاف و هموار ایجاد می کند، شکل صحیح آن این امکان را به محصول می دهد که به عنوان دکوراسیون نهایی دیوار چه در داخل و چه در خارج از خانه استفاده شود.

در عین حال سطح براق دیوارهای خارجی آجر شیک خاصی به سطح می دهد.

برای این ویژگی ها است که آجرهای تزئینی اغلب “جلو” یا “جلو” نامیده می شوند، در کار با این نوع متریال هیچ مشکلی وجود ندارد به جز نیاز به توجه ویژه به برش درزها.

اندازه آجر روکش بسته به نوع آن می تواند متفاوت باشد: تک، یک و نیم یا دوتایی.