ماسک جوشکاری مناسب برای جوشکاران

کلاه ایمنی حیاتی ترین تجهیزات جوشکاری است زیرا از چشم ها در برابر تماس مستقیم با جرقه های آتش در هنگام برخورد قوس محافظت می کند. بنابراین، فرد را از خطر مشکلات پزشکی مرتبط با چشم مانند سوختگی چشم و شبکیه محافظت می کند. به غیر از چشم، کلاه ایمنی تمام صورت و گردن را نیز می پوشاند.

اگر در مورد نوع کلاه ایمنی و دستکش جوشکاری ساق بلند که باید استفاده کنید در دوراهی هستید، این مقاله حاوی تمام آنچه باید در مورد این دو بدانید است. به یاد داشته باشید، ناگفته نماند که هر دو کلاه ایمنی جوش خودکار و غیرفعال تمام الزامات استانداردهای ایمنی ملی را برآورده می کنند.

انتخاب بهترین کلاه ایمنی جوشکاری و دستکش جوشکاری آرگون تا حد زیادی به ویژگی‌های متمایز، مزایا، معایب، نحوه عملکرد و کیفیت لنزها بستگی دارد.

بررسی اجمالی کلاه های جوشکاری تاریک کننده خودکار
تاریک شدن خودکار – لنز – کلاه ایمنی – جوش شیشه ای
اعتبار: Baloncici، Shutterstock

قبل از کاوش عمیق در این موضوع، اجازه دهید سفری به حافظه داشته باشیم و به یاد بیاوریم که زندگی قبل از اختراع کلاه ایمنی تاریک کننده خودکار چگونه بوده است.

حدود 15 سال پیش، جوشکارها عملاً در تاریکی زمانی که برای اولین بار به قوس برخورد کردند، دست و پا می زدند. در آن روزها، زمانی که ماسک جوشکاری اخوان بر روی آن قرار می گرفت، تا زمانی که قوس آن زده نمی شد، چیزی نمی دید. از آنجایی که لنزها بسیار تیره بودند، معمولاً نقطه اصلی شروع کار را از دست می دادند. لنزها باید تیره می ماندند زیرا جرقه ها و نور روشن به چشم ها بسیار آسیب می رساند.

ویژگی بارز کلاه جوشکاری تاریک کننده خودکار دقت آن است که به همراه شیشه ماسک جوشکاری آلمانی می تواند مکمل باشدو پس از تنظیم و پوشیدن آن، هنگام شروع جوشکاری، شیشه به طور خودکار در چند میلی ثانیه پس از برخورد قوس تیره می شود. این بدان معنی است که قبل از شروع جوشکاری می توانید بیرون از کلاه ایمنی را ببینید.

وقتی از لنز نگاه می‌کنید، می‌توانید همه چیزهایی را که معمولاً می‌بینید ببینید، به جز اینکه کمی رنگ مایل به سبز وجود دارد. با این وجود، می توانید همه چیز را قبل و بعد از پوشیدن کلاه ایمنی به وضوح ببینید.

کلاه های جوشکاری تاریک خودکار دارای ویژگی های منحصر به فردی مانند لنز فیلتر تاریک خودکار، سنسورهای قوس متعدد و بسته باتری هستند. سنسورها روی برجستگی‌های جانبی کلاه ایمنی قرار دارند و اکثر کلاه‌ها بین 3 تا 6 سنسور قوس دارند هرچه سنسورها بیشتر باشد، بهتر است.

  • منابع:
    1. Auto-Darkening vs. Passive Welding Helmet: Which Is Better?

  • تبلیغات: 
    1. شناسایی کابل کانکتور با روکش پلاستیکی
    2. چند روش برای پولدار شدن در بیست سالگی
    3. کیک خوران بخوانند/ تاثیر خوردن کیک بر روی عصب های مغز
    4. فردی که از موکت ساعت مچی ساخت