ماجرای چای ماسالا فله ای و راز ترکیبات کلیدی آن در یونان قدیم

میخک یکی از عناصر تشکل دهنده چای ماسالا فله ای است که منبع عالی انرژی، پروتئین، فیبر غذایی و کربوهیدرات است. همچنین سرشار از ویتامین هایی مانند فولات، نیاسین، اسید پانتوتنیک، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین K است.

میخک به بهبود سلامت کبد کمک می کند، باکتری ها را از بین می برد، خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد، به استخوان ها استحکام می بخشد.

این یکی از دانه های بسیار مغذی است که سرشار از کالری، فیبر، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، منگنز است. از دیرباز به دلیل خواص آشپزی و دارویی آن شناخته شده است.

چای ماسالا

هل سرشار از ویتامین ها، الکترولیت ها، انرژی، کربوهیدرات ها و مواد معدنی مانند مس، آهن، روی، فسفر، منیزیم، کلسیم است.

این یکی از قدیمی ترین داروهای گیاهی برای بیماری حرکت، حالت تهوع، سرماخوردگی، تب خفیف، کلسترول، کاهش فشار خون، لخته شدن خون و موارد دیگر است.

از تسکین درد گرفته تا پیشگیری از سرطان، به مشکلات مختلف سلامت در دوران سالمندی کمک می کند. چای زنجبیل به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود شناخته شده است، که بدن سالمندان را قادر می سازد استرس را کاهش دهد، درد را تسکین دهد و موارد دیگر.

طرز تهیه چای زنجبیل در خانه:

1 فنجان شیر.
2 قاشق چایخوری چای.
شکر طبق نیاز شما
چهار برش نازک زنجبیل پوست کنده اگر زنجبیل خام در دسترس نباشد قدرت زنجبیل.

تابه را با 1 فنجان آب گرم کنید، زنجبیل پوست گرفته را اضافه کنید، آن را به مدت 5 دقیقه بجوشانید، شیر و شکر را به آن اضافه کنید. 10 دقیقه دیگر بجوشانید و چای شما گرم آماده سرو است.

متداول ترین و ترجیحاً مورد استفاده در هند، Tulsi یک ریحان مقدس است. تولسی بیشتر به عنوان “ملکه گیاهان دارویی” شناخته می شود.

ریحان مقدس ضد دیابت، درمان سرفه و آنتی اکسیدان است. فواید چای تولسی برای سلامتی به شرح زیر است:

به دلیل خواص تعدیل کننده ایمنی، سیستم گوارش، آنفولانزا، سرماخوردگی، سرفه و سیستم تنفسی را بهبود می بخشد. سرشار از کلسیم، فاقد کافئین، فاقد چربی های اشباع شده و سرشار از آهن است.