طلا چکش خواری قابل توجهی دارد

طلا فلزی است و هنگامی که در یک جرم قرار می گیرد به رنگ زرد است، اما زمانی که ریز تقسیم می شود ممکن است سیاه، یاقوتی یا بنفش باشد و این فلز چکش خوارترین و انعطاف پذیرترین فلز است.

1 اونس (28 گرم) طلا را می توان تا 300 فوت مربع شکست داد و این فلز نرم است و معمولاً برای استحکام بیشتر به آن آلیاژ می شود. رسانای خوبی برای گرما و الکتریسیته است و تحت تأثیر هوا و بیشتر معرف ها قرار نمی گیرد.

طلا خالص معمولاً در جواهرات آلیاژ می شود تا به آن استحکام بیشتری بدهد و اصطلاح عیار میزان طلای موجود را توصیف می کند (24 عیار طلای خالص است) و تخمین زده می شود که تمام طلای جهان که تاکنون تصفیه شده است را می توان در یک مکعب منفرد 60 فوتی در یک طرف قرار داد.

رایج ترین ترکیبات طلا عبارتند از کلرید اوریک (AuCl3) و اسید کلرائوریک (HAuCl4) و مخلوطی از یک قسمت اسید نیتریک با سه اسید کلریدریک به نام aqua regia نامیده می شود (زیرا طلا را حل می کند، پادشاه فلزات) که تحت تأثیر هوا و بیشتر معرف ها قرار نمی گیرد.

برنامه های کاربردی

طلا به عنوان شمش و در جواهرات، شیشه و الکترونیک استفاده می شود و همچنین در تهیه گوشواره طلا اصفهان جواهرات حدود 75 درصد از کل طلای تولید شده را مصرف می کنند و طلا برای جواهرات بسته به فلزی که با آن آلیاژ شده است (سفید، قرمز، آبی، سبز و غیره) می‌توان طیفی از رنگ‌ها را انتخاب کرد.

طلای کلوئیدی به شیشه اضافه می شود تا به رنگ قرمز یا بنفش درآید و طلای فلزی به عنوان یک لایه نازک بر روی پنجره های ساختمان های بزرگ استفاده می شود تا گرمای پرتو خورشید را منعکس کند و آبکاری طلا در صنعت الکترونیک برای محافظت از قطعات مسی و بهبود قابلیت لحیم کاری آنها استفاده می شود.

طلا در محیط زیست

طلا به طور گسترده بر روی زمین در سطح پس زمینه 0.03 گرم در 1000 کیلوگرم (0.03 ppm وزنی) توزیع می شود و درونی بودن و چگالی بالای آن باعث می‌شود که در بستر رودخانه‌ها، چه به صورت تکه‌های کوچک یا در قطعات بزرگ‌تر، متمرکز شود، که ممکن است با پانینگ از آن خارج شود. در طبیعت آزاد است و با کوارتز، پیریت و سایر مواد معدنی مرتبط است.

بیشتر طلا استخراج می شود و از سنگریزه و رگه های کوارتز به دست می آید یا با رسوبات پیریت همراه است. دو سوم عرضه جهان از آفریقای جنوبی و 2/3 تولید ایالات متحده از داکوتای جنوبی و نوادا است و سایر مناطق معدنی اصلی کانادا و روسیه هستند که برای النگو طلا اماراتی نیز به کار می رود.

طلا در آب دریا یافت می شود، اما هیچ فرآیند اقتصادی موثری (هنوز) برای استخراج آن از این منبع طراحی نشده است. تولید جهانی حدود 2500 تن در سال است، اما ذخایر آن ده هزار تن تخمین زده می شود.

اثرات طلا بر سلامتی
اثرات قرار گرفتن در معرض: استنشاق: اگر قرار گرفتن در معرض طولانی مدت یا بیش از حد باشد ممکن است باعث تحریک شود. مصرف: عوارض جانبی انتظار نمی رود و پوست: ممکن است باعث تحریک و واکنش آلرژیک شود. چشم: ممکن است باعث تحریک شود که بدین روی دستبند طلا زنانه را می توان بهره برد.

طلا برای درمان آرتریت روماتوئید تحت درمانی به نام Chrysoteraphy استفاده می شود. زمانی تجویز می شود که درمان با داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی تسکین ندهد.

اثرات زیست محیطی طلا
طلا برای سمیت زیست محیطی آن ارزیابی نشده است. با این حال، انتظار می‌رود که تجزیه زیستی طلا در شرایط هوازی بسیار ضعیف باشد و شواهدی وجود ندارد که نشان دهد در صورت رها شدن در محیط، مشکلات اکولوژیکی ایجاد می‌کند که از آنجایی که طلا نامحلول است، اعتقاد بر این است که حداقل ویژگی های تجمع زیستی و فراهمی زیستی را دارد.

  • منابع:
    1. Chemical properties of gold – Health effects of gold – Environmental effects of gold
  • تبلیغات: 
    1. شناسایی کابل کانکتور با روکش پلاستیکی
    2. با این روشها می توانید یک ساله میلیاردر شوید
    3. کلوچه، بهترین درمان برای سیستم گوارش!
    4. روش های مختلف بازاریابی موفق که نمی دانستید