سیاه دانه نقش اساسی در رژیم غذایی انسان ایفا می کند

سیاه دانه خام  علاوه بر حفظ تعادل محیط و تامین اکسیژن حیاتی، نقش اساسی در رژیم غذایی انسان ایفا می کند و به عنوان منبع اجتناب ناپذیر داروهای مدرن عمل می کند.

غذاهای گیاهی نیازهای اساسی تغذیه ای را برآورده می کنند، بدن را سالم نگه می دارند و با تقویت سیستم ایمنی بدن را در برابر طیف وسیعی از بیماری ها محافظت می کنند. سیاه دانه پنیر یکی از قوی ترین داروهای گیاهی شناخته شده دنیا می باشد.

در دهه‌های اخیر، مفاهیم “مواد مغذی” یا “غذاهای کاربردی” در میان افراد آگاه به سلامت رایج شده است، زیرا ارتباط نزدیکی بین رژیم غذایی سالم و میانگین امید به زندگی وجود دارد.

این مفاهیم همچنین توجه متخصصان تغذیه، تغذیه، دانشمندان علوم غذایی، پزشکان و همچنین صنایع غذایی و دارویی را به خود جلب کرده است. با گسترش بازار جهانی غذاهای کاربردی، تحقیقات گسترده ای برای کشف سیاه دانه بسته بندی با فواید سلامتی امیدوارکننده در حال انجام است.

در میان انواع مواد غذایی کاربردی، مواد جزئی، اما ضروری، مانند گیاهان و ادویه جات که بیشتر به عنوان افزودنی های طعم دهنده و نگهدارنده استفاده می شوند، حاوی مقدار زیادی مولکول های زیستی هستند.

بسیاری از این سیاه دانه تبریزیان و ادویه‌های آشپزی، اگرچه عمدتاً در پخت و پز استفاده می‌شوند، اما به خاطر ارزش‌های مغذی خود نیز شناخته شده‌اند، زیرا پتانسیل‌های زیادی برای ارتقای سلامت دارند.

  • منابع:
  1. Black Cumin (Nigella sativa L.): A Comprehensive Review on Phytochemistry, Health Benefits, Molecular Pharmacology, and Safety

  • تبلیغات:
  1. پیدا شدن نوزادی که در حوله پیچیده شده بود
  2. بذر ذرتی که درونش طلا بود
  3. شخصی که با پارچه در رودخانه ماهیگیری کرد!!!
  4. تنها با چند کلیک ساده مرز میلیارد شدن را گذر نمایید!