ساعت فورتیس سلطنتی که با الماس تزیین شده به حراج گذاشته شد

در طول تاریخ طولانی، ساعت‌سازان به‌طور خستگی‌ناپذیر مکانیزم‌های محصولات خود را بهبود بخشیده‌اند، و تلاش می‌کنند تا دقیق‌تر آن‌ها را انجام دهند و عملکردهای بیشتری برای آن‌ها فراهم کنند، یکی از این عملکردها کرنوگراف است.

این مفهوم اغلب به دلیل نام‌های مشابه با کرونومتر اشتباه گرفته می‌شود، اما معانی آنها کاملاً متفاوت است.

بیایید سعی کنیم بفهمیم یک کرنوگراف و کرونومتر ساعت مچی شامل چه چیزهایی هستند.

یک کرنوگراف در ساعت فورتیس سلطنتی اتوماتیک مکانیزمی که به شما امکان می دهد دوره های زمانی کوتاه را مانند کرونومتر اندازه گیری کنید.

با این حال، بر خلاف کرونومتر، یک کرنوگراف مدرن افزودنی به عملکرد اصلی ساعت است، بدون اینکه بر عملکرد مکانیزم به عنوان یک کل تأثیر بگذارد.

اولین کرونوگراف ها دستگاه های جداگانه ای بودند که می توانستند با ساختن نقطه هایی از جوهر با سوزن، قرائت ها را ضبط کنند.

قسمت دوم نام از اینجا می آید که در مورد ساعت های مچی کرنوگراف کمی گیج کننده است.

مکانیسم کرنوگراف با فشار دادن دکمه ها کنترل می شود – آنها به شما امکان می دهند شمارش معکوس را شروع کنید، آن را متوقف کنید و نتایج را بازنشانی کنید، کرونوگراف های تک دکمه ای اکنون با نسخه های پیچیده تری مانند کرنوگراف دو دستی جایگزین شده اند.

به شما امکان می دهد دو رویداد را با مدت زمان و زمان شروع متفاوت تماشا کنید.

معمولاً سه دکمه در کنترل نقش دارند که به شما امکان می دهد یکی از فلش ها را متوقف کنید.

کرونوگراف های فلای بک به شما این امکان را می دهند که با فشار دادن یک دکمه، تنظیم مجدد کنید و شمارش معکوس جدیدی را شروع کنید.

کرنوگراف برای افراد مرتبط با ورزش بسیار مفید است، اما می تواند برای نمایندگان سایر زمینه های فعالیت مانند علم، ناوبری و امور نظامی نیز مفید باشد.

برای مثال می توان از ترازو تاکی متر هم برای اندازه گیری سرعت دویدن ورزشکار و هم برای اندازه گیری فشار خون یا نبض بیمار استفاده کرد.