رنگ های خوراکی می توانند موجب مسمومیت شوند.

در سال 2015، سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین زد که خطرات ناشی از غذا حدود 600 میلیون بیماری منتقله از غذا (FBD) و 420000 مرگ در سال 2010 وجود دارد. علل اصلی FBD انگل ها، مواد شیمیایی، سموم و نحوه استفاده از رنگ خوراکی ژله ای هستند.

رنگ های مصنوعی مواد غذایی منبع اصلی سموم غذایی هستند. از رنگ ها در فرآیند تهیه غذا استفاده می شود. در میان این رنگ ها، چندین ماده شیمیایی وجود دارد که در تهیه غذا مجاز نیستند. نحوه استفاده از رنگ پودری در کیک های خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از رنگ‌های خوراکی مصنوعی ممنوعه از طریق بررسی‌های پس از بازار به طور منظم در برخی کشورها ارزیابی می‌شود. استفاده از رنگ های غذایی ممنوعه در بسیاری از کشورها مانند شورای اروپا در سال 1994 و سازمان غذا و داروی ایالات متحده در سال 2004 به شدت کنترل می شود.

رنگ‌های مصنوعی مواد غذایی ظاهر غذا را جذب کرده و ظاهر آن را بهبود می‌بخشد و می‌تواند رنگ غذای اصلی را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند. رنگ های مصنوعی محصولات صنعتی هستند که اثرات نامطلوب بالقوه ای بر سلامتی دارند. نحوه سیم کشی باغ انگور امروزه رایج شده و اکثر افراد آن را انجام می دهند.

یک مطالعه متاآنالیز بر روی افزودنی‌های رنگ خوراکی مصنوعی گزارش داد که مصرف رنگ‌های مصنوعی با اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD) در بین کودکان ارتباط بحث‌انگیز دارد. نحوه ثبت فاکتور فروش در سامانه جامع تجارت در تایم کاری انجام می شود.

علاوه بر این، رنگ‌های خوراکی مصنوعی ممنوعه مانند رودامین B و Auramine O می‌تواند باعث ایجاد سمیت ژنتیکی و سرطان‌زایی در انسان و حیوان شود. رودامین B دارای اثرات سرطان زایی، سمیت تولید مثلی و رشدی، سمیت عصبی و سمیت حاد در انسان است.

  • منابع:
  1. Consumption of foods containing prohibited artificial colors among middle-school children in Nay Pyi Taw union territory, Myanmar
  • تبلیغات:
  1. چمنزارها بخش قابل توجهی از تمام فضاهای باز سبز شهرها را پوشش می دهند
  2. چگونه بتوان طبع حبوبات را تشخیص داد؟
  3. سویشرت ورزشی لوکس نایک در بازار عرضه شد.
  4. ارتباط بین خواب و عملکرد شناختی