رسانایی جیوه سبب فوت یک مرد غنایی شد

جیوه سیاه رسانایی بالایی دارد و همین موضوع سبب برتری این کالا نسبت به سایر عناصر شد. رسانایی الکتریکی خوب جیوه باعث می شود که در کلیدها و رله های الکتریکی مهر و موم شده بسیار مفید باشد. تخلیه الکتریکی از طریق بخار جیوه موجود در یک لوله یا لامپ سیلیس ذوب شده، درخششی مایل به آبی سرشار از نور ماوراء بنفش ایجاد می کند.

پدیده ای که در لامپ های فرابنفش، فلورسنت و بخار جیوه با فشار بالا مورد استفاده قرار می گیرد. مقداری جیوه در تهیه داروها و قارچ کش های کشاورزی و صنعتی استفاده می شود. قیمت جیوه قرمز 20 در 20 در همین سایت روزانه اعلام می شود.

در قرن بیستم، استفاده از جیوه در ساخت کلر و هیدروکسید سدیم با الکترولیز آب نمک به این واقعیت بستگی داشت که جیوه به عنوان قطب منفی یا کاتد، سدیم آزاد شده را حل می کند تا یک آمالگام مایع تشکیل دهد. قیمت جیوه در تلویزیون قدیمی فرق چندانی با جیوه تلویزیون های جدید ندارد.

با این حال، در اوایل قرن بیست و یکم، کارخانه‌های تولید سلول‌های جیوه برای تولید کلر و هیدروکسید سدیم عمدتاً کنار گذاشته شده‌اند.

عطارد در پوسته زمین به طور متوسط حدود 0.08 گرم (0.003 اونس) در هر تن سنگ وجود دارد. سنگ معدن اصلی سولفید قرمز، سینابار است. جیوه بومی به صورت قطره های جدا شده و گاهی اوقات در توده های سیال بزرگتر، معمولاً با سینابر، نزدیک آتشفشان ها یا چشمه های آب گرم وجود دارد. قیمت جیوه 100 گرمی نسبت به سایر مدل های دیگر از قیمت خوبی برخوردار می باشد.

آلیاژهای طبیعی بسیار کمیاب جیوه نیز یافت شده است: moschellandsbergite (با نقره)، potarite (با پالادیوم) و آمالگام طلا. بیش از 90 درصد از تامین جیوه جهان از چین تامین می شود. اغلب محصول جانبی استخراج طلا است.

  • منابع:
  • تبلیغات:
  1. جوراب برای سلامتی ما حیاتی است.
  2. اثر بخشی عرق نعناع و پوست مرکبات
  3. از چه نوع حوله برای ساخت پرچم استفاده می کنند؟
  4. حجم جهانی تولید الیاف برای تولید نساجی