بهبود حلالیت کورکومین در این محیط آبی

برای بهبود حلالیت کورکومین در این محیط آبی، استراتژی های مختلفی اتخاذ شده است. اینها شامل ادغام کورکومین به نانوذرات پلیمری تجزیه پذیر موجودات زنده موجود در محصولات غذایی کنونی [11] و فرمولاسیون میکروامولسیون های روغن در آب (O/W) است.

میکروامولسیون ها پراکندگی مایع شفاف دو مایع هستند که معمولاً با هم مخلوط نمی شوند و توسط یک لایه سورفکتانت تثبیت می شوند [9]. این نوع پراکندگی ها مورد توجه ویژه ای هستند زیرا می توانند حلالیت اجزایی مانند کورکومین را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

از جمله مزایای میکروامولسیون ها می توان به پایداری، شفافیت نوری، زردچوبه هندی اصل  حلالیت بالا و توانایی عالی آنها در پراکندگی ترکیبات فعال و همچنین توانایی آنها در محافظت از این ترکیبات فعال در برابر محیط بیولوژیکی که در آن یافت می شود، اشاره کرد [14].

به همین ترتیب، به دلیل پایداری ترمودینامیکی آنها، هنگامی که شرایط ترکیب و دما برآورده می شود، به طور خود به خود تشکیل می شوند. این بدان معنی است که برای فرمولاسیون آنها به تجهیزات خاصی نیاز نیست.

ترکیبات آنها در ترکیب و دمای مناسب با هم مخلوط می شوند.

در این تحقیق، پودر زردچوبه هندی میکروامولسیون‌های روغن در آب با غلظت‌های بالای کورکومین با استفاده از اجزای گرید nutraceutical ساخته شد و پایداری آنها در دماهای مختلف با تغییر حضور الکترولیت‌ها در محیط برای مطابقت با شرایط فیزیولوژیکی و ویژگی‌های فیزیکی تعیین شد.

آزمایش‌های فازی همانطور که در شکل 2 نشان داده شده است، انجام شد، که در آن سیستم‌هایی از سه جزء ارائه شده‌اند: آب، Brij®10 (به عنوان یک سورفکتانت) و بوتیل لاکتات (به عنوان یک فاز نفتی)، زردچوبه اصل به دنبال کشف مناطق قرمز رنگ که نشان‌دهنده منطقه هستند.

که در آن این مخلوط به عنوان یک فاز میکروامولسیونی عمل می کند، زردچوبه تازه اصل یعنی شفاف، سیال و از نظر نوری همسانگرد (نه دوشکست کننده).

  • منابع:
  • تبلیغات: 
  1. مصرف گوشت و ماهی دریافت ماده مغذی ضروری
  2. چند فوت و فن ساده برای شاد بودن
  3. 2 قدم تا رسیدن به سرمایه بالای 2 میلیارد فاصله دارید
  4. اسکندر از حصیر در ویرانی تخت جمشید استفاده نمود