باطری ماشین جنسیس که شتاب ماشین را زیاد می کند

نام رایج و مخفف باتری های خشک با نام VRLA شناخته می شود، فناوری های این باتری ها با باتری های مرطوب متفاوت است.

معنای تحت اللفظی VRLA باتری سرب اسیدی تنظیم شده با شیر است.

باطری ماشین جنسیس VRLA که با توجه به ساختار داخلی خود به دو دسته تقسیم می شوند با نام های AGM و ژل VRLA در لیست قرار می گیرند.

اساسی ترین ویژگی باتری های VRLA این است که معایبی مانند سرریز اسید و نشتی ندارند.

در این زمینه، از نظر حمل و نقل و ماندگاری بسیار سودمند است، مناطق استفاده مشترک قایق ها و نیروگاه ها هستند.

پرکاربردترین نوع باتری های flooded باتری هایی هستند که با نام SLI شناخته می شوند، این باتری ها که در بین عموم با نام Starter نیز شناخته می شوند، امروزه پرکاربردترین نوع باتری در خودروها هستند.

با وجود اینکه مناطق استفاده متفاوت است، باتری های ثابت (کارخانه ثابت) و باتری های کششی (لیفتراک) نیز در محدوده باتری های مرطوب گنجانده شده اند.

امروزه سیستم start&stop به طور گسترده در وسایل نقلیه برای کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار CO2 استفاده می شود، به موازات این فناوری، باتری‌های start&stop در بازار عرضه می‌شوند تا نیازهای راه‌اندازی مکرر خودروها را برآورده کنند.

باتری‌های Start&stop که به دو دسته EFB و AGM تقسیم می‌شوند، دارای ظرفیت شروع و چرخه بالا و همچنین قابلیت شارژ با نرخ بالا در زمان بسیار کمتری نسبت به باتری‌های استاندارد هستند.

هنگام انتخاب باتری، ابعاد فیزیکی و مقادیر قدرت راه اندازی از ابتدای مسائلی است که باید در نظر گرفته شود.

مقادیر آمپر باتری بر روی برچسب خودرو طبق استانداردهای تعیین شده توسط سازنده درج شده است، در نظر گرفتن این مقادیر هنگام تعویض باتری مهم است.

انتخاب باتری با در نظر گرفتن اختصارات، مقادیر آمپر و ابعاد فیزیکی روی برچسب همیشه سودمند خواهد بود، علاوه بر این، توان کافی آمپر یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب باتری است.