اگر از سردی معده رنج می برید کشمش کاشمر استفاده کنید

کشمش که کشمش نیز نامیده می شود، در صورت مصرف متعادل فواید سلامتی مختلفی را ارائه می دهد، زیرا کشمش سرشار از فیبر و اسید تارتاریک است، موادی که به سلامت روده بزرگ و کنترل وزن کمک می کنند.

علاوه بر آن، کشمش کاشمر انرژی می‌دهد و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است که از پیشرفت بیماری‌های مزمن مانند سرطان یا مشکلات قلبی عروقی جلوگیری می‌کند.

انگور خشک به دلیل دارا بودن فروکتوز و گلوکز طعم شیرینی دارد و می توان آن را به صورت خام یا در انواع غذاهای آشپزی مصرف کرد.

کشمش بسته به نوع انگوری که خشک شده می تواند رنگ های متفاوتی داشته باشد، زرد، قهوه ای و بنفش.

کشمش سرشار از فیبرهای محلول و نامحلول است، به همین دلیل به افزایش حجم مدفوع و نرم شدن آن کمک می کند و روده را تحریک می کند و دفع آن را تسهیل می کند.

علاوه بر این، آنها احساس سیری بیشتری را ایجاد می کنند، بنابراین اگر در مقادیر کم مصرف شوند، می توانند به کاهش وزن کمک کنند.

این میوه خشک به عنوان یک پری بیوتیک در نظر گرفته می شود زیرا سرشار از اسید تارتاریک است، اسید موجود در میوه که توسط باکتری های روده بزرگ تخمیر می شود و سلامت روده را ارتقا می دهد، با فواید پری بیوتیک ها آشنا شوید.

کشمش سرشار از کلسیم است که یک ماده معدنی مهم برای حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها است و از پیشرفت پوکی استخوان جلوگیری می کند.

علاوه بر این، یک عنصر کمیاب به نام بور را فراهم می کند که به جذب کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین D، مواد مغذی مهم برای سیستم استخوانی اجازه می دهد.

انگور به کنترل وزن بدن کمک می کند، زیرا سرشار از فیبر است که باعث افزایش زمان هضم غذا، افزایش سیری و کاهش اشتها می شود.

اما برای استفاده از این مزیت باید کشمش را در حد اعتدال مصرف کرد، زیرا سرشار از کربوهیدرات است و کالری زیادی به بدن می‌دهد.