از خرما قلقلی برای درمان درد دندان کودکان استفاده نمایید

پس از خوردن خرما قلقلی، دستگاه گوارش شما بهبود می یابد و به طور موثر کار می کند. اگر با دستگاه گوارش خود مشکلی دارید، خرما در عرض چند دقیقه مشکلات شما را حل می کند.

حاوی فیبر محلول است که در تنظیم هضم غذا و کمک به یبوست فوق العاده مفید است.

توصیه متخصصان: با خیساندن چند عدد خرما در آب و خوردن آن در وعده صبحانه، توانایی‌های طبیعی آن‌ها افزایش می‌یابد و سیستم گوارش شما بهتر عمل می‌کند.

خرما

4. بهبود عملکرد مغز:
خرما می تواند به بهبود عملکرد مغز کمک کند. خواص بالقوه تحریک مغز خرما به محتوای آنتی اکسیدان آن نسبت داده می شود که به کاهش التهاب از جمله فلاونوئیدها معروف است.

خرما از بیماری آلزایمر نجات می یابد:

طبق تحقیقات آزمایشگاهی، خرما در کاهش نشانگرهای التهابی مانند اینترلوکین 6 (IL-6) در مغز مفید است. سطوح بالای IL-6 با خطر بیشتر بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی مانند بیماری آلزایمر مرتبط است.

علاوه بر این، مطالعات حیوانی نشان می دهد که خرما در کاهش فعالیت پروتئین های آمیلوئید بتا که می توانند پلاک هایی در مغز ایجاد کنند، مفید است.

هنگامی که پلاک در مغز ایجاد می شود، می تواند ارتباط بین سلول های مغزی را مختل کند که در نهایت می تواند منجر به مرگ سلول های مغز شود.

خرما باعث افزایش انرژی شیرین کننده طبیعی می شود
6. خرما انرژی را افزایش می دهد:
مجله بین‌المللی علوم غذایی و تغذیه می‌گوید: جویدن چند خرما در هنگام خستگی، سطح انرژی شما را بلافاصله بالا می‌برد.

خرما به طور طبیعی گلوکز، فروکتوز، ساکارز دارد و در صورت خستگی انرژی لازم را تامین می کند. بنابراین میوه خرما دارای نوع طبیعی قند/شیرین کننده در نظر گرفته می شود.

طعم کارامل هرگز اجازه نمی دهد آن را ترک کنید. آنها به دلیل مواد مغذی، فیبر و آنتی اکسیدان ها، جایگزین سالمی برای شکر سفید در دستور العمل ها هستند.

بهترین راه برای جایگزینی شکر، درست کردن خمیر خرما است، مانند این دستور:

خرما را با آب در مخلوط کن مخلوط کنید. به عنوان یک قاعده، شکر را با خمیر خرما به نسبت 1:1 جایگزین کنید.
اگر دستور غذا به 1 فنجان شکر نیاز دارد، آن را با 1 فنجان رب خرما جایگزین می کنید.
توجه به این نکته ضروری است که اگرچه خرما سرشار از فیبر و مواد مغذی است، اما همچنان کالری بالایی دارد و بهتر است در حد اعتدال مصرف شود.